slide show ...


Thursday, September 25, 2008

DiHari Raya....

,,,,bila dengag lagu Tan Sri P.Ramlee ,,,,dihari raya..terkenang daku kepada sidia,,kampong ku indah nun jauh disana...ayah serta bondaaa....jeng jeng jeng...


Teringat juga haku kat arwah mak aku dan masa kecik kecik aku kat Kg Nesam Kangag Perlis...(dulu2 aku sekolah kt Sek.Keb.Padang Kota ) mungkin geng Nesam Gerek bulih tanya mak pak depa kut kut kenai dgn arwah mak aku nih..Nama dia Rokiah bt Bakar ,umah yg aku dok masa kecik2 dulu tuh masih ada lagi kut,dekat2 dengan mesjid Kampong Nesam,,lepaih sikit kedai APek,,dulu dulu dia dok mengajag orang menjahit kerja dgn KEMAS,,,merata kampong mak aku nih pi dok mengajag jahit,masak,dan sebagainya...dia pun "Kayuh " gerek gak la..dulu2 mana ada pejabat KEMAS mcm la ni..gerek mak aku tu aku sempat guna masa sekolah jer lah mntah la ni pi mana aku pun tak tau...


Kepada sapa2 yg masih ada mak pak,,,hargailah mereka sementara depa masih ada..balik lah beraya dengan depa.......bagi aku hanya doa untuk kedua arwah mak/ayah aku di pagi Syawal...
sedih la pulokkk.....



,gambag aku masa umog 6 tahun,ambik kat Kedai Gambar REX kangar,,


Saturday, September 6, 2008

Selamat Berpuasa & Selamat Hari Raya pada semua....

,,,Dihari baik bulan baik ni,,,kami sekeluarga mengucapkan selamat ...berkayuh...ehh ...silap.....Selamat Berpuasa dan Selamat menyambut HARI RAYA Aidil Fitri yg bakal tiba..kami mohon ampun dan maaf sekiranya ada salah dan silap sepanjang perkenalan semasa berkayuh mahupun di blog ini...sekiranya ada kata2 dan gambar2 yg kurang menyenangkan kawan2 semua...saya harap dapat dimaafkan...anggaplah semua itu gurauan dan sindiran yg membina dari saya kih kih kih...

Semoga Hari Raya tahun ini lebih "Xtreme" dari biasa...

'SELMAT HARI RAYA"...

Dari Wan Penang Sekeluarga...

video