slide show ...


Saturday, April 4, 2009

Penang Phua Chu Kang....

Selain dari minat sukan Outdoor yang mengarut mengarut,,aku ada juga hobi yang mengarut mengarut seperti electronic xperimental...radio amatur,4x4,camping,motorsports dsb..
Pendekata kalau boleh semua aku nak buat :)...
Termasuklah renovation umah aku...sebenarnya dah lama aku siapkan projek memasang tiles kat umah aku ni...cuma tak sempat nk publish..lagi pun benda ni tak Xreme sangat... :)
Akibat marah kat meluat dekat salah sorang kontrektor (tahap cipan) aku mangambil keputusan untk buat sendiri kerja ni...sampai sakit pinggang aku dok mengatog tiles, yg aku sendiri tak pernah buat seumog idup aku....
Tetapi hasilnya aku sendiri pun tompang bangga..juga selain dari aku boleh saved dalam 3-4 ribu ....berkat kesabaran dan ketekunan aku inilah hasilnya... ( sebenarnya aku buat banyak kali juga pada peringkat permulaan...heheheh..alingment tak betui..maklom la tak pernah buat..)



rumah kecik barang banyak,,,aku kena buat peringkat2..



hasilnya pada peringkat fasa pertama,,,

bila tengok banyak lagi...aku mengeluh juga...awatla aku buat sendiri..



,,,assistance aku yg tak jemu2 membantu...


duduk macam ni yg buat aku tak tahan..lebih dari kayuh beskal...bahana dia...
Walaupun lambat sampai berapa minggu aku buat akhirnya siap satu rumah aku sapu...ini satu pengalaman yg tak bolah aku lupa,kalau ada lagi aku pun rasa tak sanggup nak buat dah...lebih baik panggey kontrektor la..sampai brapa hari mntah aku dok sakit pinggang sebab dok betinggong dan bancuh simen,,,angkat simen naik lift...PErGhhh...
Aku spent tak sampai RM1000 pun untuk siap satu rumah berbanding dengan nk upah orang sampai RM5000... saveddddddddddddd..... !



1 comment:

speckurosaklagi said...

bos lu mau org tulun kasi taw lar..kita mau carik duit lorrr...