slide show ...


Wednesday, December 19, 2007

Air Deras Sedim

Camp ni kepunyaan member aku kalu sapa2 nak pi boleh arrange..






Pemandangan yg menyejukkan mata.....emmmm..


...acara kegemaran aku setiap kali pi sana,,fuhh..marvelesss..
mcm downhill gak "stim" dia..........




Chalet,,disediakan dgn Genset sampai kepagi....



...aku ajag anak aku berenang...train awai awai esok senang !





,,,sejuk wooo,,,






,,,Pelantag untuk relek2 sambil dengag deruan ayag,,best gila..


Hari Isnin lepas aku beriadah dgn family,destinasi kami tak jauh Sedim Ayag Deras mmg dah terkenal tempat nih,,tambahan plak ada canopywalk yg terpanjang dia dunia...tapi aku kurang minat dgn benda tuh,bagi aku batang besi yg dibina tuh tak ubah seperti "penyemak keadaan",,kalu ya pun nak wat canopy walk buat la dgn tali mcm suspension bridge ,baru memelihara alam sekitar namanya....aku 100% tak sokong,,kat Sedim ni pun ada MTB trail tapi cemented la..aku malaih layan licin bebbb...kalu sapa2 nk layan offroad pun ada gak..cuma aku tak explore lagi trek kat sana...tarak masa la....banyak xtvt boleh dilakukan disini termasuk mendaki gunung bintang yg unik dgn flora & fauna & farah fauzana ...semua dok ada...aku pegi kali ni tak bawak beskal..pasai pi 2 hari 1 malam,,,jangkamasa yg sangat pendek bagi aku,,,tak sempat nak kayuh buat letih bawak jer,,,lagi pun aku target nak ajag anak aku yg kecik tuh berenang,,,alhamdulillah dia bulih gak dua tiga step..mula berani dah sikit,,,cuma kaki jer tak reti nak kayuh lagi,,,kayuh beskal tau la dia...hahahaha...


Dalam dok relek2 kt ataih plantag tepi sungai,,,,,aku teringat kat member2...kalu pi ramai ramai kat situ ,lagi seronok...boleh buat flying fox ,abseiling,,semua..malam pulak boleh panggang ayam, sotong ,,apa yg patut,,fuhhh,,,best pa...Wehh...bila kita semua nak pi sini.....??


( tapi bila aku ingat lagi sekali....emphhh...LASOR pun tak jadi jadi...camana yg ni nak jadi...hampehhh...)







1 comment:

Sukahatiadam said...

seronok bila baca apa yang org di luar sana tulis pasal kg sy ni..
plz wlcome back ye..

jgn lupa lawat blog sedim sy..harap2 ada komen dari anda