slide show ...


Saturday, December 1, 2007

Kayuh Lasak 2007

....mempromosikan AMD...tmpt kerja aku la tuh..


..."R.... U..ready.... ? let's do it !


...ambik Medal..untuk koleksi pribadi aku..


,,,camana nak kayuh nih...ramai sangat..



...ehemm..ehemm..hang pa nampak lambang apa tuh..??




..Build For TOUGH.... !


,,,"gudis" dari Kayuh Lasak 07...






Pok Nik,aku & 2 of my Junior...




..Mat Kedah cabut ,,bila sampai Ayag Itam Dam,,roger pun tak jawab dah !


..aku dok Penang 13 tahun pun tak tau tempat ni..apa punya "thur" !


...sampai Finish line pukui 3.15 pm...letih gila..



...1 st stop ..Penang Hill/Tiger Hill...


..Hafiz & Haikal...

Day 1
Tadi pagi aku ke Youth Park ambik "gudis" Kayuh Lasak, malaih aku nk join Treasure Hunt pasai baru abih kerja malam,dok kira nk balik tidog laaa...tahun ni dapat name "tag" sempoi sikit, sekali dengan jersey ayag cap badak Cool Rhino ( rupa2nya ayag cap Badak cap 3 kali yg aku dok minum kecik2 dulu dah upgrade jadi Cool Rhino plak,,,chehhh...keless gitu,,) & T shirt Kayuh Lasak mcm tahun2 lepas,, masa aku sampai tak ramai lagi Rider ,,,awai lagi kot,,Overal pagi tadi aku nampak tak semeriah tahun lepas,tapi penyertaan ramai plak,,mungkin tak "ceria" mcm tahun lepas......urusetia pun nampak relek jer,,dok nampak macam tahun depan mcm ada geng lain nk organised jer,,emmm..kita tengok esok macammana,,,,,ni baru bunga bunga dia jer..esok baru tau...nanti aku update dgn gambar2 aski peserta termasuk Mat Kedah...
Day 2
,,Tiap2 tahun Kayuh Lasak kena time aku kerja malam,,,kali ni aku tak ambik cuti pon, abih nite shift 6.00 aku pederaih pi amik Nik Pesa,aku roger junior aku kt umah suruh prepare apa yg patut dgn lambong beskal naik ataih bumbung Terano aku,,sampai,Lepas amik Nik dgn Feroza aku naik ataih mandi tinggai Nik dgn anak aku settle kan apa yg patut. Junior aku mmg ada teamwork spirit ..depa dua yg settle semua barang2 aku termasuk backpack aku..6.45am aku roger Mat KEdah takut dia ni kencin aku ... rupa2nya dia dh sampai Jambatan ,dia nk tunggu kt Shell greenlane...aku teruih pederaih pi sana,,sampai sana KH (khairul kot ..) ada dgn Mat aku bagi walkie talkir kt Mat sebijik..pasai senang nak roger..dia masa Kayuh,,7.300am kami sampai Youth Park..aku pasang beskal teruih chek inn kt urusetia..fuih ramai gak ..gambag tak sempat nak snap.. tup tap tup tap..pukui 8.00 bermulalah acara "bergolek" ke Penang Hill..awai awai dah kena getah ..! .. ramai yg tolak...aku punnn..Mat kedah ,Nik dgn anak aku pi awai depa tak register...dah la pi awai paih tu dok roger kata sampai dah la apa la ...bagi aku tension jer...aku pun heran camana Mat kedah boleh becakap walkir talkie sambey kayuh..pelik..ropa ropanya...dia tolakkkkk... apa la hg Mat..
Trail ....
.. Kali ni lagi tough dari taun lepas..hampeh la KOTRT...tak abih2 nk pekena orang..hehehe..tapi part downhill yg aku syiok sekali..banyak gak..sampai lenguh tangan dok pegang handle,,sampai dok tanya bila nk abih downhill nih,,,,arghhhhh...tolak pun bolah tahan gak... aku cramp 3 kali...nasib baik ada mamat mana ntah bagi spray...lega sikit..sampai check point 6,, aku dah lembik...berenti tepi rasa mcm nak pitam...aku tanya marshal depa kata ada time lagi..mau tak mau aku teruskan juga demi menyahut cabaran ... "Beyond Da Limit"....check point 7..dan lapan ni trail kegemaran aku,,,junior aku pun selalu mai sini...aku smpai finish pukui 3.10pm,,ngam ngam chai !... dapat la medal..
Overall....
Jamboree kali ni aku bagi 4 bintang jer,,part downhill tu boleh bagi 5 bintang la...walaupun perit nak habih tapi aku berpuas hati kerana tahun ni aku mempromosikan AMD..dengan jersey aku...motif sebenarnya aku fight untuk finish adalah kerana aku nak mintak sponser kat AMD untuk event yg akan datang..kot kot dpt beskal TREK macam Lance Armstrong ker...hahahahah..sapa tau,,,,Pok Nik thanks..pasai snap gambag aku tengah Kayuh..boleh aku tunjuk kt Boss aku mintak sponser.....huhu..

No comments: