slide show ...


Wednesday, November 12, 2008

BM Mountain Cross 08

B.M Mountain Cross 2008'
Sunday 9th Nov- Sg Lembu Light Industrial Estate.





Urghhh...Penat aku dibuatnya..Dari Penang kami bertolak pukul 5.00 pagi,,kereta aku jadi lori "KARGO" bawak beskal 4 bijik dengan barang2 outdoor pasai Mat Nadiag bukak kedai la plak..kat sana..


,,Haikal ,,ambik angin sblom ride...

Somphob & aku awai pagi...ok lagi...........


Aku,,Haikal ( anak aku no.2 ) Abg Nasir,Nadir dan Somphop...sampai dekat Mengkuang dam aku roger Zieman50 sebab tak tau Starting Point.. sampai jer kat sana baru ada dua tiga kupang ehh..orang termasuk Zieman...inilah kali pertama aku jumpa Zieman,sblom ni tak pernah jumpa lagi dok tengok dalam blog jer...


,,pertama kali jumpa Zieman.. http://zieman50.blogspot.com/


...Mari mari marii...beli lah barangan untuk masuk hutan !


,,macam F1 la pulak..ada Amoi penyeri litar beskal..mau ajak amoi masuk utan baru beszz !


,,dua ekog depa korban....buat jamuan tengahari...


,,,masa "bergolek" pukui brapa mntah lupa dah..


Masa kayuh aku jumpa ramai juga termasuk blogger yang lain...masing2 dok kalut kayuh kurang nak sembang...sembang apanya mulut dok ter cugap cungap ,aku pun layan jer lahh....



,,,GT ni "ori" punya tau bukan Thailand mali punya..hehehe..


Haikal dok beratog nak naik bukit pertama..

Part pertama tolak beramai ramai...single track nak potong pun tak boleh...ada la dekat 2 jam baru dapat rasa kenikmatan DH...itu pun jalan simen..licin dan berlumut...bahaya.. !


,,,kat sini dekat sejam dok tolak...boringggg...


Part kedua.. layan jugak trek ni ..sampai Mengkuang Dam...seumog idup aku inilah kali pertama aku kayuh dalam kawasan Mengkuang Dam...selalu aku dok Jogging jer kat situ..
Part ketiga.. dari mengkuang Dam naik ikut kebun getah la plak...yang ni pun layan jugak..offroad ..part yg aku suka....sampai kt pertengahan "semanggang" ( folk ) aku plak la buat hal..kalu dah nama pun RST Gila...dia pun jadi gila... aku unlock tapi dia terus lock... dekat 1/2 jam aku dok kelebet bagi unlock...nasib baik ok..kalu tidak aku dah campak folk sekali dengan beskal dalam Mengkuang Dam...sambong layan trail sampai CP1... sblom CP1 siap masuk sungai lagi...perghh...dasat gak Trail nih...hehehe..mamat depan aku tuh siap tergolek dalam sungai...


CP1 ada acara makan pisang....aku sempat lagi amik gambar sikit2...kat sini aku jumpa balik Zieman dgn Somphop...tapi anak aku mntah, sampai mana...risau gak aku tengok dah hilang...nasib baik ada member aku yg cameraman tuh nampak dia...rupanya dia dah pi kedepan CP2 dah...dasat gak anak aku nih...macam Pak dia gak la kut kih kih kih...


Aku berbelah bagi nak terus ke nak ikut shortcut...last2 aku ikut cakap Zieman teruskan juga..walaupun aku pakai plet number yg tulis "GUEST" ada orang tanya,, apasai hg nyer plet number guest...aku cakap aku "VIP" hehehehee....

CP1 ke CP 2...banyak terukk...wooo...aku kena ranjau dengan 'chiken sim"...sikit lagi dia cakap tapi tak sampai smpai juga....hampeh...la...part Dh kat sini best jugak....


Man dok cerita apa mntah ,,aku tak berapa dengag pasai letih...



CP2 katup awai...tak aci !



......."Lihatlah...dunia...dengan berbekal 2 biji roti dan sepapan cokelat cadbury je,,
saya bulih complete ride ni...kalu hg pa tak abih malu la kat saya "..Haikal .


Edi NXT yg patah tangan dek penangan Wang Angin pun mai gak,
Antara rider yg aku jumpa..tapi tok penghulu NXT tak nampak punnn..
awat Chan hg punya Passport tak bleh chop kaaaaaaa.... penuh kot ! :)

Sampai je CP2 ,Marshal kata depa nak tutup CP3 sebab dah time tapi sapa nak pi juga lantak ler korang...dia cakap macam tuh....Kali ni aku tak abih ride....selalu aku complete walaupun tak register...finally aku pun ikut member2 lain turun ikut shortcut Dh jalan simen laju gila...sampai jalan Sg Lembu kayuh kekanan sket dah jumpa starting point...aku ronda amik gambag ternampak Geng NXT... Cikgu Man dan Edi yg patah tangan pun ada...berenti sembang jap dengan depa...depa ni sampai dulu..cuma "burung Tiong" jer tertingai "bas" biasa la...masa S.P Ride dulu pun aku dengan "tiong" sampai sama2....hehehe rider slow melo.. banyak berenti dari kayuh...
Overal Trail B.M Mountain Cross ni aku suka walaupun teruk nak mampuih...trail ni betul betul mencabar kewibaan aku... :) banyak tempat yg boleh kayuh dan DH tapi disebabkan rider rider yang baru ( beginer) dok pakat tolak jalan jadi Jamm dah la banyak single trek....kalu tahun depan depa nak buat lagi...aku mencadangkan supaya dari starting point tu on road dalam 10 kilo,,,lepas tu bagi depa teruk punya uphill baru rider yg laju2 kedepan dan yg beginer kebelakang...lepas tu follow dengan single trek...aku ingat kalu buat cam ni baru tak jamm...marah gak aku sebab dekat 2 jam aku tok tolak kt tempat yg boleh kayuh.lagi satu pada beginer @ yg tak larat kayuh tapi nak kayuh juga aku nasihatkan pandang2 lah belakang sebab rider lain nak potong jalan susah bila depa ni pakai riding gear dengan gayanya belakang pun depa tak tengok dah..orang yg nak potong boring semacam jer....hehehehe.....macam ni baik bagi nama " JAM-BORING" bukan Jamboree....
Tahun depan kalu ada lagi BM Mountain Cross aku nak pi pulak.. best.. !

1 comment:

Anonymous said...

cayalah bro wan... len kali kita ripit lagi ye....

-bargading-